maanantai 1. syyskuuta 2014

RUNO ON VAPAA. Osa 211: "Olen kuin tosi hyvä viini"


Laulu (ja sen parodia) vuodelta 1961 (ja 1971). 

     *     *     *

Kun olin seitsemäntoista
Se oli hyvä vuosi
Se oli tosi hyvä vuosi pikkukaupungin tytöille
Ja lämpimät kesäyöt
rakastella piilossa muilta
puiston nurmella
Kun olin seitsemäntoista

Kun olin kaksikymmentäyksi
Se oli hyvä vuosi
Se oli tosi hyvä vuosi city-tytöille
Talojen yläkerroksissa -
tyttöjen tuoksuva tukka kun
sekstailtiin pesutuvissa
Kun olin kaksikymmentäyksi

Kun olin kolmekymmentäviisi

Se oli hyvä vuosi
Se oli tosi hyvä vuosi rotunaisille
jotka asuivat yksin
Häissä limusiinissa takapenkillä -
ja oma autonkuljettaja
Kun olin kolmekymmentäviisi

Mutta nyt, päivät lyhenevät
Olen elämäni syksyssä
ja nyt ajattelen elämääni vuosikertaviininä
vanhoissa tammitynnyreissä
kirkkaana ja seestyneenä
sitä kaadetaan suloisen makeana
Se oli hyvä elämä

Se oli hiton hyvä elämä

Linkki:

Michael Jackson. 1971. It Was A Very Good Year By. YouTube
Frank Sinatra. 1961. When I was 17 it was a very good year. YouTube

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti