torstai 2. huhtikuuta 2015

- CARPE DIEM - Tartu hetkeen - 123 -

CC by  Mimmi L. - Carpe Diem
Elokuva jonka yritän katsoa aina, kun se tulee TV:stä on Peter Segelin "Aina eka kerta" (2004). Eilenkin olisin katsonut sen 5:ltä, josta se tuli tavanomaiseen aikaan klo 21:00, mutta jostain syystä TV:ni tai oikeastaan TV-kortti aprillasi minua. Kanava 5 oli ainoa kanava joka ei näkynyt.

Selatessani tätä blogia huomasin sellaisen ihmeellisen asian, etten ole kertaakaan blogannut elokuvaa. Ilmeisesti olen kuvitellut, että olen tehnyt sen jo moneen kertaan, joten olen aina skipannut sen. Tietoisesti olen unohtanut tehdä postauksen blogiin, vaikka se on ehkä käynyt mielessäni niin kuin nytkin.

Tällainen toiminta sopii tietysti elokuvan  "Aina eka kertahenkeen, jossa pääosan esittäjä Lucy (Drew Barrymore) kerta toisensa jälkeen elää saman päivän uudelleen.

Tietyllä tavalla Lucy siis kuolee joka yö - ja herää aamulla taas henkiin. Miksi näin? Nuori nainen Lucy oli ollut auto-onnettomuudessa joitain vuosia aiemmin ja lyönyt päänsä, mikä oli vaurioittanut aivoja. Hänen elämänsä tietyllä tavalla päättyi tuohon päivään, vaikka hän on ulkoisesti täysin terve. Kukaan ei pysty päättelemään esimerkiksi Lucyn käytöksestä, että hänellä on vakava aivovamma, joka on lähes kuolemaa pahempi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti