lauantai 30. toukokuuta 2015

TYHJÄ PAPERI KERTOO. Osa 458 : "Kesää on vielä jäljellä"

Koulut päättyivät viimeistään tänään. Joten kesää on vielä jäljellä. Ja työttömän kesähän on ikuinen.

Sitä en tiedä onko kesä pitkä saati sitten kuuma, mutta varmaa on, että se on edessä. Jos ei sitten ole jo takana.

Istuimme hetken yhdessä ja avaruus katsoi meitä. Ja me katsoimme ja katsoimme, ja teimme sitä aamuun asti. Katsoimme avaruutta yhä uudestaan. Sinä siellä ja minä täällä.

     *     *      *

Koska järvivedet ovat vielä vilpoisia, kaikkea ei voi vielä tehdä ulkona ja järvessä. Viikon aikana olenkin uinut enemmän uimahallissa kuin koskaan, tai muutenkaan uinut. Tietysti. Vain "minulle paljon". Muutaman kilometrin. Eihän vanha jaksa.

     *     *      *

Tullessani hallilta vaihdoin muutaman sanan talon 3-kymppisten kanssa. Olivat juopotelleet aamusta toisin kuin minä, joka en juo oikeastaan ollenkaan. Harvoin edes seuraksi. Minulla - niin kuin tiedetään - on pönttö muutenkin riittävän sekaisin. Eihän siitä mitään tulisi... Ei vaan, kunhan pelleilin.

En ole tehnyt kovasti mitään, vähän vain. Tapio Piiraisen ohjaama "Poliisinpoika" (1997) oli aika hauska, hyviä suomalaisia näyttelijöitä ja Jari Tervon kirja. Ai, mitä tarkoitan "hauskalla". Niin se oli sellainen "minun hauska". Satuin pitämään sen huumorista. Ehkä siksi että olen kirjailijan kanssa samaa sukupolvea.

     *     *      *

Siinä oli monia aika... outoja kohtauksia niin kuin nyt esimerkiksi se pankkiryöstö, jota ensin valmisteltiin ja sitten tehtiin. Tai poliisinpoika, joka onkin tyttö. Ja tyttö joka syntyi, oli vankilasta lomilla olleen poliisinpojan lapsi, joka raiskasi tyttöystävänsä, eikä tyttö tai nainen edes tiennyt ennen ryöstöä, kuka raiskaaja oli ollut ja kun sai tietää tappoi poliisinpojan.

Että sellaista.

Linkki:

Mamba. Vielä on kesää jäljellä. YouTube
Pariisin Kevät. Kesäyö . YouTube
Popeda. Kuuma kesä. YouTube

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti